ОРГАНІЗАЦІЯ ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
Відповідно до Листа МОН від 19.11.2024 р. №1/21639-24 базовим чинником функціональності освітнього середовища сьогодні є його безпечність, яка передбачає фізичну, психічну, інформаційну та соціальну стабільність кожного учасника освітнього процесу.
Організація виховного процесу в ОНТУ у 2024/2025 навчальному році здійснюватиметься за такими напрямами:
Національно-патріотичне виховання. Ця робота спрямована на формування у здобувачів вищої освіти української національної ідентичності. Вивчення державної та етнічної території українського народу та військово-патріотичне виховання. Розвиток онлайн-волонтерства, яке реалізується через виконання адміністративних та креативних завдань, збирання пожертв тощо;
Виховання здорового способу життя. Профілактика шкідливих звичок та протиправної поведінки здобувачів освіти. Надання психологічної допомоги здобувачам. Профілактика адиктивної поведінки. Подолання негативних явищ (булінг, домашнє насильство, тощо), соціалізація здобувачів освіти (комунікативна здатність), попередження втягнення здобувачів освіти до неформальних угрупувань тощо;
Морально-правове виховання. Накопичення правових знань, правової інформації; перетворення накопиченої інформації у правові переконання, звички правомірної поведінки. Готовність діяти, керуючись правовими переконаннями, тобто поводити себе правомірно, відповідно до закону;
Інтелектуально-духовне виховання. Розвиток пізнавального інтересу, творчої активності, мислення; виховання потреби самостійно здобувати знання та готовності до застосування знань, умінь у практичній діяльності; реалізація особистісного життєвого вибору та побудова професійної кар’єри на основі здібностей і знань, умінь і навичок; виховання здатності формувати та відстоювати власну позицію.
Художньо-естетичне виховання. Розвиток естетичних почуттів, смаків, поглядів, формування естетичного ставлення до дійсності, творчої активності студентської молоді. Воно здійснюється через лекційні курси, що містять естетичні знання, участь студентів у художній самодіяльності, відвідування театрів, виставок, музеїв, проведення зустрічі з діячами літератури та мистецтва, інтелектуальних ігор, а також – естетичне оформлення приміщень, забезпечення чистоти, порядку.
Екологічне виховання. Формування екологічної культури особистості, що регулює взаємовідносини людини та природи й орієнтує людину на збереження та відновлення природи як середовища існування всього живого.
Трудове виховання. Формування творчо активної, працелюбної особистості, яка володіє професійною майстерністю, розвиненими діловими якостями, почуттям відповідальності, шанобливим ставленням до власності. Трудове виховання пов’язане з навчальною діяльністю, з участю в роботі наукових гуртків, конференцій, клубів, із вивченням додаткових навчальних курсів, з участю в професійних конкурсах, олімпіадах. Воно може бути реалізоване шляхом організації зустрічей з випускниками, фахівцями з підприємств і установ, які завдяки наполегливій праці та знанням досягли успіху.
Вивчення та популяризації кращих педагогічних практик. Під час проведення виховних заходів використовується банк даних досвіду виховної роботи, який розміщено на офіційному сайті Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» та Інформаційні матеріали Українського інституту національної пам’яті
Перелік пам’ятних та ювілейних дат, відзначення яких передбачено у планах роботи закладів освіти, зокрема в ОНТУ на 2024/2025 навчальний рік, наведений у Постанові Верховної Ради України.